دستگیری ۴ شرور در بولوار رسالت مشهد وسوسه‌ای که ممکن است به قیمت جانمان تمام شود | مثلث خطر صورت کجاست؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۱۳ تیر ١۴٠٣) | افزایش دو تا چهاردرجه‌ای دما در سطح استان حوالی یک استخر پرماجرا | روایت شهرآرانیوز از چالش‌های مربوط به بوستان کوهسنگی پیش‌بینی حضور بیش از ۵ میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین ۱۴۰۳ اهدای ۴۰ هزار بسته معیشتی به محرومان خراسان‌رضوی به‌مناسبت چهلم شهدای خدمت+ فیلم شهید رئیسی ویترین خدمت به محرومان بود آمادگی بیمارستان شهید کامیاب مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حرم امام‌رضا(ع) استعمال سالانه بیش از ۲۰ پاکت سیگار فرد را در معرض ابتلا به سرطان ریه قرار می‌دهد «گیسو»؛ یوزپلنگ جدید در پارک ملی توران ۶ نکته کاربردی که در خرید سیسمونی باید رعایت کنیم ماه خودمراقبتی: بیدارکردن توانایی بالقوه افراد برای مراقبت از خود اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در صندوق آینده‌ساز | سه میلیون تومان علی‌الحساب پرداخت شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) اوقات گران‌قیمت فراغت | چطور کلاس‌های تابستانه ارزان پیدا کنیم؟ راز تیغ زنی مامور قلابی از دلالان ارز خیابان امام خمینی(ره) مشهد سفر به مشهد گران‌تر از قبل شد! در نشست هم‌اندیشی با کارشناسان تغذیه در مشهد مطرح شد: ۵۰ درصد بیماری‌ها با رژیم غذایی مرتبط هستند
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

چراغ‌های برج های آزادی و میلاد خاموش شد

  • کد خبر: ۱۵۶۳۱۹
  • ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
چراغ‌های برج های آزادی و میلاد خاموش شد
به مناسبت گرامیداشت رویداد بین المللی ساعت زمین المان تاریخی برج آزادی از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰، شامگاه شنبه ۵فروردین خاموش شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است که در آن سازه‌ها و ساختمان‌های معروف جهان از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰ به وقت محلی ایران در آخرین شنبه ماه مارس، به مدت یک ساعت چراغ‌ها و تجهیزات الکترونیکی غیر ضروری خود را با هدف آگاهی بخشی در مورد تغییر اقلیم و حفظ انرژی خاموش می‌کنند. 

وی افزود: در همین راستا روشنایی برج آزادی تهران به عنوان نماد مهم تاریخی پایتخت در حمایت از محیط زیست جهانی چندین سال است که در این زمان چراغ هایش به همراه برج میلاد خاموش می‌شود.

شهردار منطقه۹ در ادامه توضیح داد: امسال نیز به روال سال‌های گذشته، چراغ‌های برج آزادی برای حفاظت از محیط زیست خاموش و همزمان با این رویداد اداره محیط زیست و توسعه پایدار منطقه۹ نسبت به طراحی و نمایش نماد مثبت شصت (۶۰+) به وسیله شمع‌های روشن با مفهوم یک ساعت صرفه جویی در مصرف برق، در مقابل برج آزادی اقدام می‌کند.

لازم به ذکر است این رویداد نمادین برای نخستین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی توسط صندوق جهانی از استرالیا آغاز شد. در این سال ۲/۲ میلیون نفر در شهر سیدنی برای حمایت از اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوا تشویق شدند تا چراغ‌های غیرضروری را به مدت یک ساعت خاموش کنند که پس از آن در سراسر جهان این اقدام مورد استقبال عمومی قرار گرفت و در ایران نیز همراهی با این رویداد جهانی از سال ۱۳۹۰با خاموش شدن چراغ‌های برج میلاد و سپس برج آزادی آغاز شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->